مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: تولیدات صنعتی کشور در ۵ ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
به گزارش شاتا، محسن صالحی نیا در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، استان سمنان با بیان اینکه در کشور حدود ۱۵۰۰ واحد راکد هدف گذاری شده است که از این تعداد 670 واحد راه اندازی مجدد شد، گفت: با تلاشهای انجام شده تقویت تولید و حمایت از بخش صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در ۵ ماه نخست امسال در بیشتر تولیدات صنعتی کشور با افزایش تولید و رشد مواجه بودیم.

وی ادامه داد: سال گذشه ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب های مختلف به بخش صنعت و معدن اختصاص پیدا کرده که ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی کشور است و باید این میزان به ۴۰ درصد ارتقاء پیدا کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور همچنین گفت: از تعداد واحد های راکد هدف گذاری شده برای احیاء در کشور، ۱۳ مورد در استان سمنان احیاء شده است که هنوز تا سقف میزان هدف گذاری شده برای امسال، ۱۷ مورد باقی مانده است.

صالحی نیا افزود: حضور بسیار خوب مسئولان استان در جلسه امروز بسیار مطلوب بود که گویای این است که در سال جهش تولید، همگان برای تحقق شعار سال در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه استان سمنان یک قابلیت خوبی در مقایسه نسبی از منظر استقرار واحدها و به بهره داری رسیده با سایر استان های کشور دارد، تصریح کرد: نرخ واحد های راکد استان سمنان، ۱۶ درصد است که این میزان در کشور ۲۱ درصد بوده که پایین بودن این نرخ در استان نشان از میزان پتانسیل و ظرفیت استان سمنان دارد و این ظرفیت در استان وجود دارد تا میزان راه اندازی واحد های راکد در استان سمنان تا ۴۵ واحد در سال افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: باید تلاش شود تا سهم ‌استان از منابع و تسهیلات اعتباری به دلیل رتبه های مطلوب در شاخص های صنعتی و تولیدی استان در کشور، افزایش پیدا کند.

صالحی نیا اضافه کرد: هدف گذاری شده است تا پایان امسال، ۱۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور به بهره برداری برسد که اعم این واحد ها از طرح هایی است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیاز است تا این واحد ها در استان نیز احصا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور برای تامین‌ پارچه چادر مشکی نیاز جدی وجود دارد، گفت: با تعیین میزان نقدینگی و وصول درخواست از سوی متقاضی، تامین تسهیلات و تضمین بازگشت سرمایه، شرکت تولیدی الگانت سمنان می تواند در بحث تامین‌ پارچه چادر مشکی اقدام کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور همچنین گفت: در حال حاضر ۲۶۰۰ قلم کالا به دلیل وجود ظرفیت های تولید در داخل، دارای ممنوعیت واردات است که در صورت ورود شرکت الگانت در کنار سایر شرکت های فعال در این حوزه و تامین سقف نیاز کشور در این بخش، می توان نسبت به تغییر و اصلاح تعرفه در خصوص ورادات پارچه چادر مشکی ورود کرد.//