ه گزارش معدن نیوز روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در ۵ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۳ هزار متر حفاری در معدن طلای هیرد صورت گرفته، این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۹۶۲ متر بوده است.

از ابتدای سال جاری ۷۵۰۰ تن ماده معدنی در تارگت سه معدن طلای هیرد توسط سرمایه گذار (شرکت بین‌المللی آباد راهان پارس) استخراج شده است.

تهیه طرح سه ساله استخراج معدن طلای هیرد، احداث و تجهیز آزمایشگاه واحد فرآوری، تهیه نقشه های اجرایی و ساخت فونداسیون های کارخانه، اجرای عملیات خاکی مربوط به سد باطله از دیگر اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار طی ۵ ماهه نخست امسال می باشد.

همچنین در این مدت حدود ۱۲ هزار تن کانسنگ روی از معدن روی ملوند استخراج شده است.

این گزارش حاکیست در راستای احیاء و فعال سازی معادن غیرفعال در حوزه خراسان جنوبی با بررسی های انجام شده مقرر شد در گام اول در حوزه مواد معدنی مس، کرومیت، آهن و منیزیت جلساتی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بهره برداران معادن این حوزه ها برگزار شود و پس از بررسی مسائل و مشکلات پیش رو متناسب با شرایط کار، بسته های سرمایه گذاری تهیه و فعالسازی معادن مذکور عملیاتی شود.

گفتنی است معدن طلای هیرد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بیرجند و ۸ کیلومتری روستای بصیران قرار دارد.//