رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر استفاده از فرصت تحریم برای قوی‌تر کردن اقتصاد از طریق تکمیل زنجیره ارزشی تولیداتی که کشور در آن مزیت رقابتی دارد، تأکید کرد.

به گزارش شاتا، غلامحسین شافعی در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای پسا برجام، بیان کرد: باید توجه داشت که رفع تحریم‌ها برای بهبود فضای اقتصادی به دست دشمن است، اما خنثی سازی آن دست خودمان است و بیش از آنکه به فکر رفع تحریم‌ها باشیم باید به خنثی‌سازی آنها فکر کنیم.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان بازیگران اصلی عرصه اقتصاد هستند، تصریح کرد: تولیدکنندگان انتظار دارند که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران با درک شرایط و چالش های تولید در فضای تحریم ها، واقع بیگانه تصمیمات لازم را برای حفظ منافع ملی و بهبود معیشت و اقتصاد مردم بردارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین اضافه کرد: باید از فرصت تحریم برای قوی تر کردن اقتصاد از طریق تکمیل زنجیره ارزشی تولیداتی که کشور در آن مزیت رقابتی دارد و افزایش کالاهای اساسی بهره وافر برد.

شافعی همچنین بیان کرد: تصمیمات عجولانه نه تنها به این روند کمک نخواهد کرد، بلکه به اثرگذاری بیشتر روند تحریم‌ها نیز تآثیر خواهد گذاشت.

وی با تحسین اقدامات رزم‌حسینی «وزیر صمت» در چند ماهه اخیر گفت: سرعت حرکت صادرات در چند ماه گذشته با مجموعه این اقدامات بیشتر شده است.

شافعی با بیان اینکه بخش خصوصی آماده حرکت به سمت توسعه اقتصادی در راستای تحقق شعار سال است بیان کرد: این روند نیازمند مسیری هموار برای حرکت و حداقل حمایت ها می باشد.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در این جلسه همچنین از تلاش های وزارت صمت در تصویب سیاست‌های جدید ابلاغی توسط ستاد اقتصادی دولت، تعامل با بخش خصوصی و برنامه‌های وزارت صمت در اصلاح صنعت خودرو و فولاد تقدیر به عمل آمد./