سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، تمامی شرکت های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و انبارها شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کامران کارگر گفت: تمامی شرکت‌های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و انبارها شدند.

وی افزود: در راستای اجرای بند ۱۱ مصوبات دستور دوم نود و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار تمامی شرکت های تولید کننده بیلت، بلوم و اسلب مکلف هستند از اول شهریورماه امسال اطلاعات موجودی اولیه، تولید، فروش، مصرف و ورود و خروج انبار کالاهای خود را صرفاً مطابق برنامه زمانبندی و ترتیبات لازم در سامانه‌های جامع تجارت (www.ntsw.ir) و سامانه جامع انبارها (www.nwms.ir) ثبت نمایند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: از این پس از عملکرد شرکت‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه ها ارزیابی شده و هر گونه مغایرت در اطلاعات ثبتی با واقعیت یا تأخیر در ثبت اطلاعات می‌تواند منجر به وقوع تخلف عرضه خارج از شبکه، احتکار، عدم اعلام موجودی و یا سایر تخلفات شود.

وی اضافه کرد: ثبت موجودی اولیه فقط برای یک بار برای هر محصول مجاز بوده و موجودی کالا پس از این مرحله صرفاً بر اساس فرآیندهای تولید، فروش و.. تغییر خواهد کرد و موجودی اولیه تاریخ اول مردادماه باید حداکثر تا تاریخ ششم شهریورماه در سامانه ثبت شود.

کارگر اضافه کرد: شرکت‌ها همچنین مکلف هستند تولید هفتگی خود(شنبه تا جمعه) را نهایتاً تا یکشنبه هفته بعد در سامانه ثبت کنند و اطلاعات تولید مردادماه نیز در نهایت تا دهم شهریورماه در قالب ۴ سند برای هر هفته از مردادماه، در سامانه جامع تجارت ثبت گردد.

وی گفت: شرکتها همچنین باید سایر رویه های ورود و خروج کالا از موجودی خود از جمله صادرات، مصرف، اسقاط و..در مردادماه ۱۳۹۹ را در نهایت تا ۱۰ شهریورماه در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.//